top of page
חיפוש

זמן התבוננות

יום כיפורים יותר מהכול הוא זמן התבוננות. הזמנה לשהייה ממושכת עם עצמנו על סך כל רבדינו הגלויים ואלו הסמויים מעינינו. יש כאן כניסה לעמדה פנימית מעניינת של צופה בתוך מרחב נעים ובטוח שבו ניתן לשים לב למחשבות, לתחושות, לרגשות, לשאיפות, לחלומות, למעשים וגם לעשייה שלנו השנה. למי מאתנו שעדיין לא בחרו היכן למקד את תשומת הלב שלהם ובאיזו עשייה חשוב להם להתמקד? כדאי מאד לדעת שהיום הזה ובכלל הימים הבאים הם הזדמנות נהדרת להרהר בבחירות שנעשה ממקום טהור ונקי נטול השלכות ושאיננו ממוקד בפירות העשייה אלא במשמעותה. כיום אנו יודעים כי כדי להניע אנשים למציאות טובה יותר, יש לנהל תהליך מודע של תנועה אל עבר המקום. בין אם אני רוצה להוריד 5 ק"ג, להגדיל את ההכנסות שלי, למצוא זוגיות או לנסוע לטיול לאוסטרליה השנה, לא משנה מה תרצו להשיג, כל תנועה ל...הינה בנייה של תהליך ברמת הזהות של האדם. לדברי החוקרים ד"ר פרוצ'סקה, ד"ר נורקוס, ד"ר דיקלמנטה בספרם "להשתנות לתמיד" השינוי הינו תהליך רציף וכי אנשים המבצעים שינוי מוצלח בחייהם הולכים במסלול צפוי ובר שליטה המתבצע בשלבים. קודם שלב קדם -ההרהור, שלב ההרהור, עובר לשלב ההכנה, מגיע לשלב הפעולה, שלב התחזוק ולבסוף שלב הסיום. המודעות של האדם לשלבי התהליך ולמקום בו הוא נמצא חשובה לאין ארוך, אך עוד יותר המרחב בו הוא פועל המאפשר את התקיימות כל השלבים בצורה בטוחה ומעודדת. יום הכיפורים מספק את המרחב הזה. הצהרתם בקול על השינוי שאתם רוצים, זה נפלא וזה מחזק את המימוש שלו אך בואו נשהה בשלב ההרהור ונענה לעצמנו על השאלות הבאות.


נתחיל בחיבור פנימה דרך הנשימה:

קחו שאיפה עמוקה פנימה, אפשרו לזרם אוויר חדש להיכנס לחלל הגוף ולהזרים אנרגיה רעננה וחדשה, אפשרו לאנרגיה לשטוף את כל גופכם, תתחילו מכפות הרגלים ואט אט עלו במעלה הגוף עד הקודקוד , הרגישו את הזרימה והחיות של הגוף, תשהו שם והרגישו אותה ואט אט נשפו החוצה את המחשבות המיותרות, תחושות לא נעימות, ממש שחררו הכול. זו ההזדמנות שלכם לרוקן את הכלי ולהתחיל מהתחלה. חזרו על הפעולה מספר פעמיים עד לתחושת רווחה והקלה.


ועכשיו לשאלות בשלב ההרהור:

  • מה המטרה/ המקום שחשוב לי להיות בו השנה?

  • כיצד היית רוצה שזה יבוא לידי ביטוי בחייך? (ממש דוגמה פיזית)

  • מה הן הפעולות שתעשו כאשר תשיגו את השינוי וזה יהפוך לחלק טבעי ממכם?

  • אלו מיומנויות וכישורים יסייעו לך להפוך את השינוי לחלק טבעי ממך? (לדוגמה: תכנון מראש, קבלת עזרה, נחישות, להשתמש באפליקציה וטכנולוגיה)

  • איזה אדם תהיה כאשר השינוי הוא חלק ממך? למה זה הופך אותך?

  • את מי השינוי הזה שתשיג עוד ישרת ברמה הרחבה יותר?

אז תהרהרו לכם, כמו תמיד מציעה לכתוב את הדברים, והפעם תוסיפו גם רגש של קבלה, חמלה, הבנה, מחילה, ואהבה לעצמכם על החקירה האינסופית הזו שמזמנת ניסים. זכרו אין "מתכון" אחיד לשינוי, אנחנו בריאות (human beings) יש מרחב לצמיחה והתפתחות שיש בו המון תנועה, התבוננות, חקירה, דיאלוג, יישום, ניסוי ותהיה, משחק, חלום, אימון, אהבה, חמלה, יצירתיות, כוחות מנוגדים. הכירו תודה על המרחב שיש בכם ועל האפשרות לחקור וללמוד.

גמר חתימה טובה

מירב


22 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page