חיפוש
  • מירב הגלילי

קאיזן -צעדים קטנים מאד מובילים להצלחה

הרגלים מיטביים בונים את המערכת שלנו ומאפשרים לנו לנהל חיים "מותאמים אישית". שמעתם על גישה הנקראית "קאיזן"? "קאיזן" היא חלק בלתי נפרד מהתרבות היפנית כבר במשך כמה עשורים. משתמשים בה הן בחיים האישיים והן בעולם העסקים ומלמדים אותה בכל רחבי העולם. משמעות המילה "קאיזן" בתרגום חופשי הוא "שיפור מתמיד". הגישה הזו פותחה על ידי מומחים יפנים ואמריקאים לאחר תקופת מלחמת העולם השנייה בשל הצורך לשקם את הכלכלה היפנית, וכיום היא חלק בלתי נפרד מהתרבות היפנית אשר מלמדים ומיישמים אותה בכל רחבי העולם. הרעיון מאחורי הפרקטיקה שתכף אתאר הוא שכל אדם צריך לעשות משהו קבוע לקידום האישי שלו ולהקדיש לו דקה אחת מזמנו, בכל יום באותה השעה. אני הייתי מעלה את זה ל5-10 דקות בהתאם לפעילות שמבקשים להטמיע. לדוגמה: אם אני רוצה להתחיל ללכת בבקרים אז להתחיל עם הליכה ממש קצרה מסביב לבית, משהו שעבורכם הוא בדיחה. הרציונל הוא לשחרר את עצמנו מתחושות של כישלון או אכזבה במקרים של אי עשייה ולהתחיל לחוות תחושה של ניצחון והצלחה כדי לקבל מוטיבציה להמשך. אט אט ה10 דקות יהפכו לחצי שעה והקולות השיפוטים, אלו שמסיתים אותנו נגד עצמנו בכל מיני מחשבות סרק: את תהיה עייפה, קר בחוץ, יכאב לך הגב וכל מיני מחשבות מזיקות יתחילו לקבל פחות ופחות מקום. בעצם מה שקורה זה, בנייה של סינפסה (כמו שביל) במוח להקניה של ההרגל החדש. ביומן ש.י.ט.ה אנחנו עוסקים כל הזמן בשיפור מתמיד. בחרו הרגל שאתם מאד רוצים להטמיע בסדר השבועי שלכם ולא מסתייע. משהו שממש ממש מאתגר אתכם. שימו עליו את זרקור תשומת הלב שלכם והכניסו את ההרגל ליומן. בחרו יום ושעה קבועים ותתרגלו. תפרגנו לעצמכם על ההצלחות הקטנות מידי יום. אל תמעיטו בערכן. הביאו אותם למודעות ותתחילו לבנות את השביל "הסניפסה" במוח ליצירת אותו הרגל. לחיי ההצלחות הקטנות, המתנות הקטנות שמעלות חיוך. השבוע שאלו את עצמכם מידי יום מהי המתנה הקטנה שלי ?






12 צפיות0 תגובות