top of page
חיפוש

מה עוזר לכם להתמיד?

חשבו על הרגלים שהטמעתם בהצלחה בחייכם? מה עזר לכם להצליח?

מסיפורים של מתאמנים אספתי כאן מספר גורמים. חלק מהגורמים שמצאתי הם למעשה קודמים לשלב ההחלטה על הכנסת ההרגל החדש. מצאתי שרוב המתאמנים פשוט שוכחים למה בכלל הם בחרו להכניס את ההרגל לחייהם ונוטים לחזור לברירת המחדל שלהם. מה שחשוב להבין שהגורמים שהובילו אתכם לקבלת ההחלטה חייבים להישאר לנגד עיניכם לאורך כל התהליך, הם החלקים הרגשים בדרך כלל שיעזרו לשמור על האש. בדקו איזה גורם מהדהד בכם ומהו מודל ההתמדה שלכם:

1. תחושת "למה"-היה ברור לכולם למה חשוב להם להטמיע את ההרגל החדש ולהתמיד. שוב הסיפורים לקוחים מהיום יום שלנו, מהליכת בוקר ועד ליזום זמן איכות עם בן הזוג. כל אחד מהמתאמנים הסביר לא רק למה זה חשוב אלא היה ניכר כי יש שם גם תשוקה עזה להשיג את הדבר.

2. לשלם את המחיר-כמו כל דבר בחיים לכל פעולה יש השלכות וחשוב שנהיה מודעים להם. ביררתי עם המתאמנים מה המחיר שהם משלמים במקרה שלא יטמיעו את ההרגל החדש? ממש לרשום על גבי דף נייר, מה יקרה במידה ולא אצליח? ראו לנגד עיניכם את המחיר לחוסר הביצוע וההתמדה.

3. דלק-מהו הרווח בכל העניין הזה? למה כדאי להתאמץ ולהטמיע הרגל חדש? כי מי אני אהיה? זה הדלק בכל התהליך. חשוב שנכיר ברווחים של הטמעת ההרגל.

4. עוגנים להטמעה-מה יכול לעזור לי להטמיע את ההרגל? איזו פעולה יכולה לסייע ביצירת לולאת הרגל חדשה. לדוגמה: להניח את נעלי הספורט מתחת למיטה כך שאיך שאתעורר הם יהיו זמינות עבורי, לשים תזכורת עם השיר שמזכיר לי את מימוש החלום.

5. שיתוף-שתפו כמה שיותר אנשים בתהליך שאתם עוברים. תייצרו לכם שומר סף להרגל החדש. השיתוף מייצר מחויבות חיצונית ומניע אותנו לפעולה.

6. תגמול-מהו התגמול העיקרי של התמדה בהטמעת ההרגל או ההתנהגות החדשה שברצונכם להכניס לחייכם? החליטו על תגמול שיניע אתכם וייצר מחויבות לאורך זמן. לדוגמה: נסיעה לחו"ל

7. הוקרה-תאמרו תודה לעצמכם על ההתמדה והכנסת הרגל חדש לחייכם שמייטיב עימכם ועושה אותכם אנשים טובים יותר. תודו על הזכות להשתנות ולייצר מציאות חדשה. זה לא ברור מאליו.

8. חקירה-הישארו בתודעה פתוחה וחוקרת. בדקו מה עובד עבורכם ומה לא? כשעולים דחפים או חסמים נגד יישום ההתנהגות החדשה, זהו אותם ומצאו מיד התנהגות חלופית שתעזור בתהליך ההתמדה. היו קשובים לרגשות ולתחושות שלכם, רשמו אותם ביומן ובדקו מה הם אומרים לכם ואיזו התנהגות או דרך תייצר ויסות ורגיעה.

9.

-תייצרו מנגנונים לפיקוח ובקרה על הטמעת ההרגל. תייצרו תחנות מדידה, היעזרו בשומר הסף של ההרגל, תדווחו, כתבו ביומן.

אז כפי שאתם רואים אין מתכון אבל כן אני מעודדת כל אחד לייצר את מודל ההתמדה שלו.

בהצלחה לכולכם,

מירב

90 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page