top of page
חיפוש

איך להתחיל לנהל חיים עם יומן?

עודכן: 30 ביולי 2019

למה כל כך קשה לנו לנהל את עצמנו בעזרת יומן?חשבתם על זה פעם? כמה התנגדויות עולות בתוכנו כשאנחנו מתיישבים לכתוב? ולא כתיבה מרחשי ליבנו אלא תיעוד פשוט של אירועי השבוע והמשימות שעומדות בפנינו? כאילו יש בתוכנו משהו נגד עצמנו.


למה כל כך קשה לנו לנהל את עצמנו בעזרת יומן? חשבתם על זה פעם? כמה התנגדויות עולות בתוכנו כשאנחנו מתיישבים לכתוב? ולא כתיבה מרחשי ליבנו אלא תיעוד פשוט של אירועי השבוע והמשימות שעומדות בפנינו? כאילו יש בתוכנו משהו נגד עצמנו.  "הכול בראש שלי בחייך" , "אני זוכר", "נזרום", "נראה איך יהיה", "מה אני חוזה את העתיד?" אלו מקצת מהתגובות שאני מקבלת בתחילת תהליכי האימון והליווי עם אנשים ובפועל כולנו יודעים כי קצב החיים רק הולך וגובר בשנים האחרונות ואנו נדרשים לבצע ויתורים רבים הפוגעים באיכות חיינו.  התפקידים הרבים שיש לנו בחיים כהורים, כבני זוג, כחברים, בעבודה, מייצרים עבורנו כל כך הרבה משימות ומטלות שיוצרות, עומס, סתירות וקונפליקטים בין משימה למשימה ומאלצות אותנו לבחור, לא תמיד באפשרות הטובה ביותר עבורנו.  ברוב המקרים, אין אנו יודעים לבצע סדר קדימויות נכון ומתאים לנו ולסנכרן בין המשימות כך שתיווצר זרימה ולא נחווה עומס, תסכול ותחושת החמצה.  הויתורים לעיתים קשים וכואבים ואנו עלולים לשלם מחיר אישי כבד ולעיתים אף בריאותי.

אז איך בכל זאת מתחילים לנהל יומן ומתמידים בשימוש בו?

ראשית יש להכיר בכך שניהול יומן הוא הרגל שיש להטמיע ולהכניס ליום יום השוטף ממש כמו: הליכה, ספורט ותזונה נכונה.  הטמעה של הרגל מחייב התייחסות לנקודות הבאות:

הבנה בסיסית למה אני צריך את זה בכלל? למה שווה וכדאי לי להתחיל לנהל יומן? מה הרווחים שלי מניהול יומן שוטף ובאותה נשימה ממש, גם מה אני עלול להפסיד במידה ולא אנהל יומן?אימוץ אמונה המחזקת את ההרגל כי יומן יכול לעזור לי לעשות סדר פנימי ולהשפיע על איכות חיי.setting-ליצר מסגרת פעולה להטמעת ההרגל.  פשוט להכניס לסדר היום שלך את השימוש והכתיבה ביומן, ממש לקבוע זמנים. 

והנה עוד 5 טיפים איך לעשות את זה?

1. פגישה אישית-קבעו עם עצמכם פגישה שבועית ביום ושעה קבועים לתכנון השבוע הקרוב.  אני בדרך כלל עושה את זה במוצאי שבת עם כוס תה, פותחת את היומן ומתכננת את השבוע שלי.  עוברת על אירועי השבוע, רושמת את המשימות שעומדות בפניי, מאזנת חובות משבועות קודמים, מוודא שקיים איזון בין התחומים השונים בחיי ושיש מקום משביע רצון לצרכיי, ספורט, בילוי עם הבן זוג, הצגה לעיתים, כל מה שמטעין אותי.

2. נגיש וקל-לא משנה באיזה יומן החלטתם להשתמש, ידני או אפליקציה מכול סוג, תדאגו שהיומן יהיה נגיש עבורכם.  נשלף בקלות, בלי טקסים מיוחדים, ממש כמו חבר-מאמן שרוצה בהצלחתכם.

3. יומני היקר-הפוך את היומן לחפץ אישי, רכוש עבורו כריכה מדליקה או תיצור בעצמך.  תעטר אותו, תקשט אותו ותכניס לתוכו תמונות אהובות ואוהדות.  כך יש סיכוי טוב יותר שתאמץ אותו לחיקך.

4. "שתף"- תן לעצמך רשות להתנסות, לשחק עם חומר ולעשות בלגן. תצייר, תשרבט, תכתוב, תיצור מגע עם הדף מבלי לדאוג לתוצאה.  סתם שרבוט יכול להניע אותך לפעולה, ברגע שזה ביומן , בחוץ, זו סוג של התחלה של עשייה. 

5. פשוט עשו זאת- ישנם דברים שפשוט עושים.  לא נדע לעולם מה התועלות של היומן וכיצד כלי כל כך פשוט יכול להטיב את חיי עד שפשוט נעשה ונכתוב.

98 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page