top of page
חיפוש

החלטות לשנה החדשה+כלים ליישום= הצלחה

עודכן: 30 ביולי 2019

רגע לפני פתיחת השנה וראש השנה הוא הזדמנות מצוינת לקבלת החלטות חדשות שיכולות להטיב איתנו ולשפר את איכות חיינו.  אנתוני רובינס, המאמן הדגול טוען כי, "ייעודכם מעוצב ברגעים של החלטה" ולמעשה חייכם משתנים מיד כאשר אתם מגיעים להחלטה חדשה מבוססת ומחויבת.

קבלת החלטה הינה כוח שנמצא ברשות כל אחד מאיתנו ועל כן חשוב שנקבל החלטות. ההחלטות שאנחנו מבצעים בכל רגע מחיינו קובעות, כיצד נרגיש? מה נעשה? מה נתרום? ומי נהיה?

הרי כל אחד מאיתנו רוצה להיות "יותר", לחוות חוויות חדשות, להעיז ולפרוץ את הגבולות של העצמי ולממש כל מיני חלומות ותשוקות כמו: ללמוד לרקוד, להתחיל לרוץ, לעשות עוד כסף, ללמוד גלישה, להוריד במשקל, לחזק את הקשר עם המשפחה הקרובה, ללמוד צרפתית, להצטרף לארגון ירוק, להתחיל מדיטציה, לבלות יותר זמן בגינה, לטוס לאי אקזוטי, ועוד ועוד.   

אז למה לא? למה לא להחליט להיות מי שאתה באמת רוצה להיות? למה לא לעשות את זה פשוט?  מניסיוני בליווי אנשים בתהליכי חיים, החלטות רבות אינן שורדות לאורך זמן, לא כי הן לא מעוררות השראה או אותנטיות אלא כי נדרשים "כלים" על מנת לעגן ולבסס את ההחלטה בתת המודע ולהביא אותה לידי ביטוי בחיי היום יום.  אז מה יבטיח הצלחה של ההחלטה שקיבלת השנה? זהו למעשה שילוב של כוח ההחלטה וכלים להטמעת ההחלטה. 

קבלו 8 כלים שיעזרו לכם לממש כל החלטה שתבקשו להגשים השנה:

1. תדמיין את החיים שלך שנה מעכשיו. החיים שלך מעוצבים על ידי החזון שלך, מה שרקמת בעיני רוחך.  דבר לא באמת יכול לקרות בחיים שלנו אם לא נדמיין אותו קודם ואז נפעל להגשים אותו.  קחו 30 דקות לרשום איזו מציאות תתאפשר בחיי עם מימוש ההחלטה? כיצד יראו חיי שנה מהיום לאחר יישומה? מי תהיה? היכן תחיה? איזה קולות תשמע? כיצד תראה? מה תרגיש? ממש כאילו אתה כבר שם.

2. אמור תודה-רשום את כל השפע בו התברכת. עשה רשימה של 20 דברים בהם התברכת ותלה אותה במקום הנגיש לך. זוהי רשימת המשאבים שלך-זה הדלק שלך, זה מה שיעזור לך להגשמת השנה המיטבית שלך. כל פעם שאירועים בחוץ מאתגרים את יישום ההחלטה שקיבלת, מומלץ לשאוב כוח מאותה רשימה ולהמשיך.

3. הצב לעצמך מטרה ספציפית, מדידה וקצובה בזמן-מטרות מניעות אותך לפעולה, מחזקות את הביטחון העצמי שלך, מעניקות משמעות לחייך. תרגם את ההחלטה שקיבלת למטרה ספציפית, הכנס את אבני הדרך ליישומה ביומן השבועי, עקוב אחר ביצועה וקבע תאריך יעד למדידה ולמשוב.

4. קבע סדר קדימויות-ריבוי התפקידים שלנו בחיים יוצר עבורנו משימות רבות שלעיתים סותרות זו את זו. קבעו סדר קדימויות שבועי.  החלט מהם שמונת הדברים החשובים ביותר שעליהם להתבצע השבוע והתמקד בהם.   וודא כי ההחלטה שקיבלת אכן נוכחת ומקבלת סדר קדימות ראשוני.  לעיתים חלק מההתנגדויות הטבעיות שלנו לשינוי גורמות לנו לדחוק את המשימות הנגזרות מאותה החלטה לתחתית הראשונה ובמרוצת השנה הם אף נשכחות.  שים לב לכך, הייה מודע למקום הזה, הבועט והמתנגד לשינוי והקפד לתעדף את ההחלטה שלך במקום גבוה תמיד.

5. תפעיל את הגוף-בחר בפעילות גופנית שמסבה לך הנאה בצע אותה לפחות פעמיים בשבוע. יש קשר בין מה שקורה לך בגוף לבין מה שמתחולל אצלך בראש. תנועה מזרימה חיוניות, אנרגיה, פותחת חסימות, מפחיתה התנגדויות לשינוי וליישום החלטות חדשות ומעניקה לך נקודת מבט חיובית על החיים. 

6. תטפח את עצמך-בחר פעילות המטפחת את הנפש שלך, כזו שעושה לך טוב על הנשמה. זה יכול להיות מנוי לתיאטרון או סתם הליכה בפארק או קריאת ספר. דאג לקיים אותה אחת לשבוע.  טיפוח עצמי מסייע בהזרמת משאבים וכוחות להתמודדות עם שינויים וליישום החלטות חדשות בחיים. 

7. התמודד עם משימה המאתגרת אותך-אם קיבלת החלטה חדשה אתה בטח מבין שיישומה כרוך בביצוע משימות מאתגרות. משימה מאתגרת היא משימה המעוררות בנו התנגדות ומן הסתם נדחקת לשולים ועוברת משבוע לשבוע ללא התייחסות.  זה הזמן להכיר בה, לכנות אותה כאתגר ולמצוא דרכים מיטיבות להתמודד עמה.

8. נסח הצהרה אישית-היגד קצר וחיובי שיש לו משמעות בעינייך. קיבלת החלטה חדשה בוא תצהיר עליה.  ההיגד מצהיר על המציאות הרצויה לי ובכך מקדם את השגת המטרה אליה אני שואף באמצעות קיצור תהליכים המתרחשים בתת המודע.  הקפד לומר אותו 5 פעמים ביום.  אפשר לשיר אותו, לומר אותו בליבך, לכתוב אותו, לשמור אותו כשומר מסך.  לדוגמה: אני מגשים את כל שאיפותיי.


28 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page