top of page
חיפוש

כיצד להגביר את המיקוד ולהטמיע הרגל חדש?

עודכן: 18 באוק׳ 2020

חשבו על הרגלים שהטמעתם בהצלחה בחייכם? מה עזר לכם להצליח?

אספתי כאן מספר גורמים שעובדים עבור אנשים. בדקו איזה גורם או גורמים מהדהים בכם? כיצד תטמיעו הרגלים חדשים?

1. תחושת "למה"-היה ברור לכולם למה חשוב להם להטמיע את ההרגל החדש ולהתמיד. שוב הסיפורים לקוחים מהיום יום שלנו, מהליכת בוקר ועד ליזום זמן איכות עם בן הזוג. כל אחד מהמתאמנים הסביר לא רק למה זה חשוב אלא היה ניכר כי יש שם גם תשוקה עזה להשיג את הדבר.

2. לשלם את המחיר-כמו כל דבר בחיים לכל פעולה יש השלכות וחשוב שנהיה מודעים להם. ביררתי עם המתאמנים מה המחיר שהם משלמים במקרה שלא יטמיעו את ההרגל החדש? ממש לרשום על גבי דף נייר, מה יקרה במידה ולא אצליח? ראו לנגד עיניכם את המחיר לחוסר הביצוע וההתמדה.

3. דלק-מהו הרווח בכל העניין הזה? למה כדאי להתאמץ ולהטמיע הרגל חדש? כי מי אני אהיה? זה הדלק בכל התהליך. חשוב שנכיר ברווחים של הטמעת ההרגל.

4. עוגנים להטמעה-מה יכול לעזור לי להטמיע את ההרגל? איזו פעולה יכולה לסייע ביצירת לולאת הרגל חדשה. לדוגמה: להניח את נעלי הספורט מתחת למיטה כך שאיך שאתעורר הם יהיו זמינות עבורי, לשים תזכורת עם השיר שמזכיר לי את מימוש החלום.

5. שיתוף-שתפו כמה שיותר אנשים בתהליך שאתם עוברים. תייצרו לכם שומר סף להרגל החדש. השיתוף מייצר מחויבות חיצונית ומניע אותנו לפעולה.

6. תגמול-מהו התגמול העיקרי של התמדה בהטמעת ההרגל או ההתנהגות החדשה שברצונכם להכניס לחייכם? החליטו על תגמול שיניע אתכם וייצר מחויבות לאורך זמן. לדוגמה: נסיעה לחו"ל

7. הוקרה-תאמרו תודה לעצמכם על ההתמדה והכנסת הרגל חדש לחייכם שמיטיב עמכם ועושה אתכם אנשים טובים יותר. תודו על הזכות להשתנות ולייצר מציאות חדשה. זה לא ברור מאליו.

8. חקירה-הישארו בתודעה פתוחה וחוקרת. בדקו מה עובד עבורכם ומה לא? כשעולים דחפים או חסמים נגד יישום ההתנהגות החדשה, זהו אותם ומצאו מיד התנהגות חלופית שתעזור בתהליך.

בהצלחה!



17 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page