top of page
חיפוש

לאן תרצו להתגלגל השנה?


רגע לפני שנפתחת השנה האזרחית החדשה ואנחנו מתחילים למלא את דפי היומן במשימות, פגישות, מחויבויות -נעצור. ניקח נשימה עמוקה ורק נתבונן. במה? בעצמנו, בתחושות שעולות, במחשבות, ברגשות. שאלו את עצמכם: מה קורה איתי? מה הולך לי מעולה? מה פחות? מה מצריך ממני תשומת לב מירבית? על מה אני רוצה לעבוד השנה? איזו תחום חיים מאתגר אותי במיוחד?

היומן עובד על החיבור, הקשר בין החלק של ההוויה (האמונה), תהליך ההתבוננות בעצמי, בשפע שהעניקה לי הבריאה בכל תחומי חיי ובטיפוח אמונות ואורחות חיים אותם אני רוצה להביא לידי ביטוי, לבין החלק של העשייה (האימון), קידום מטרותינו וביצוע משימות ומטלות בחיי היום יום. ככל שנעמיק בהווייתנו ונחזק את האמונה שלנו בעצמנו כך גם החלק המעשי או אם תרצו האימוני יהיה קל יותר. תחשבו על זה, הרבה יותר קל לבצע דברים כשאתם יודעים מראש מה צריך לעשות ומדוע אתם עושים את זה.

אז איך מתחילים את השנה? לאן תרצו להתגלגל? לאלו מקומות? לאיזה כיוון?

לצורך כך נשתמש בגלגל שיטה המאפשר התבוננות רב מימדית על החיים שלכם. הגלגל מתחיל מהליבה של "האני במיטבי" המקום האוטנטי, המחובר למי שאתם ולייעוד שלכם כאן בעולם, ממשיך בערכי ש.י.ט.ה, לכל אחד יש את הש.י.ט.ה שלו בחיים (אגב בכל תחום חיים) וממשיך לחלק החיצוני של תחומי החיים. יש כאן תנועה מבפנים החוצה. חיבור לליבה שלכם תשפיע על כל תחומי החיים שלכם. כשאנחנו עושים משהו שאנחנו אוהבים אז נחווה זרימה, קלילות, שמחה ומשמעות. אנו מתנהלים במרחב שהוא מעבר לזמן.

נשמע גבוה מידי? יכול להיות. בואו נתחיל את מסע החקירה:

קחו רגע התבוננות ותתחילו במיפוי תחומי החיים בעזרת גלגל שיטה:

מה קרה מאז הפעם האחרונה שבדקתם כל אחד מהתחומים?

האם חלה תנועה או תזוזה בגלגל?

האם אתם מרוצים מהתנועה של הגלגל?

אם כן באיזה תחום?

האם יש מקום בו אינכם מרוצים?

ציינו שוב באיזה תחום?

לאלו שרק מתחילים בצעו את התרגיל ובדקו בסופו איך נראה הגלגל שלכם? האם יש בו מספיק אוויר (פראנה-כוח חיים) ? בדקו היכן חסר אוויר? וכיצד ניתן למלא?

ובואו נתבונן בגלגל, ניקח נשימה, נכניס הרבה אנרגיה ונפתח את הלב ורק אז שאלו את עצמכם:

האם אתם מתגלגלים לכיוון בו אתם מעוניינים?

אם כן נפלא, מה הצעד הבא שלכם?

אם לא עצרו ושנו כיוון.

תשהו עם התשובות, תאפשרו להם לחלחל והכניסו את העשייה ליומן.

זכרו כי הגלגל מזכיר לכם להישאר בתנועה כל הזמן, לקחת בחשבון את תחומי החיים השונים כדי לשמור על איזון מירבי.

שנה טובה ומבורכת



58 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page