top of page
חיפוש

על יומן לתהליכים אישים כבר שמעתם?

עודכן: 21 ביולי 2019

שנה חדשה בפתח וזו הזדמנות נפלאה לשינוי, ללקיחת אחריות על תחום חיים או מצב חיים שמאתגר אותך במיוחד וגורם לך אי נוחות רבה. כל אחד בינו לבין עצמו יודע מהו אותו דבר שלו היה "מנצח" ומבצע בעקביות היה יכול להיטיב את חייו. הקדש לכך רגע מחשבה. מצאת? אז נכון שקל יותר לדבר ומי מאיתנו לא מקבל החלטה כזו או אחרת בתחילת שנה ואיכשהו הביצוע מתמסמס בשגרת החיים ובמשימות היום השואבות. למה זה קורה לנו? למה רוב ההחלטות שאנחנו מקבלים לא מחזיקות מעמד? צריך להבין שההחלטה היא למעשה יציאה לתהליך של שינוי.


כל תהליך של שינוי הוא תהליך התפתחותי הדורש מסגרת פעולה ומרחב בטוח המאפשר התבוננות, בנייה ועיצוב מחדש של העצמי שלי.  כיום אנו יודעים כי כדי להניע אנשים למציאות טובה יותר, יש לנהל תהליך מודע של שינוי.  לדברי החוקרים ד"ר פרוצ'סקה, ד"ר נורקוס, ד"ר דיקלמנטה בספרם "להשתנות לתמיד" השינוי הינו תהליך רציף וכי אנשים המבצעים שינוי מוצלח בחייהם הולכים במסלול צפוי ובר שליטה המתבצע בשלבים.  קודם שלב קדם -ההרהור, שלב ההרהור, עובר לשלב ההכנה, מגיע לשלב הפעולה, שלב התחזוק ולבסוף שלב הסיום.  המודעות של האדם לשלבי התהליך ולמקום בו הוא נמצא חשובה לאין ארוך, אך עוד יותר המרחב בו הוא פועל המאפשר את התקיימות כל השלבים בצורה בטוחה ומעודדת.

על יומן לתהליכים אישים כבר שמעת?

היומן מאפשר לבנות תהליך של שינוי בצורה מודעת ולעקוב אחריו.  הוא משמש מעין מרחב בטוח ומוגן שמנתק אותך רגע מהיום יום השוטף ומחבר אותך אל עצמך במקום פרטי שרק אתה נגיש אליו.  במרחב הפרטי הזה מתאפשר לך לעצב את עצמך ולהתמודד עם שאלות כמו: מי אני במיטבי? מהי ההצהרה האישית שלך? מה חשוב לי לקדם בחייך? מה השפע בחייך? ולערוך רישום של תובנות והבנות ביומן אישי שעולות תוך כדי התהליך.

עבודה עם היומן וניהול התהליך ממקום זה, מאיר את הדרך, מפחית את הקולות השיפוטיים, מאפשר עבודה ממקום שקט, בהיר ורגוע.

לדוגמה: קיבלת החלטה להכניס פעילות גופנית לחייך.  כל הכבוד!  על מנת שזה יקרה חשוב מאד לדאוג להכנה של התודעה שלך לשינוי: BE

אני במיטבי-איזו מציאות תתאפשר לך כאשר תבצע פעילות גופנית?

תמונת חזון-איזו תמונה מעוררת בך השראה כשאתה חושב על השינוי?

כיצד תראה?

שאלות שיטה-מה נקודות החוזק שלך? אלו פעולות אתה יוזם לקידום השינוי? מה עוד יכול לעזור לך בתהליך?מה מניע אותך?

הצהרה אישית-איזו הצהרה אישית(מנטרה) תסייע לך בתכנות מחדש?

הצהרת מנהיגות-על מה אתה לוקח מנהיגות? איזו יכולת אתה מאמץ?

ועכשיו הDO:

עצבו מטרה, דאגו שהמטרה תהיה מנוסחת בחיוב, ברת השגה, מדידה, ובתיאום עם ערכייך.

הכניסו אבני דרך ליישום וביצוע המטרה

הגדירו תזכורות

ושיהיה בהצלחה, כנסו לקישור לרישום מאובטח וחינם!

 


29 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page